Negdje sam davno pročitao kako su nastala pravila. Yuji Yoshimura (japanac) je napisao knjigo za zapadno tržište i u knjigi napisao je priporuke kak izgleda drvo, a ljudi so onda počeli shvačat to ko pravila. U Japanu bile so to samo priporuke, koje nikad nisu bile zapisane. Ako to nije točno neka me neko koji zna to bolje popravi. Evo da filozofiram dalje.... Ako pogledamo japansku kulturo, početniki so učili od majstora, a majstor im nije dao 0,5m literature i poslao jih kuči da učijo, nego su gledali i se učili... . Svak majstor je imao svoje finte koje je dobro skrivao pred drugimi majstori... naravno, da je hteo, da bude najbolji, i da je njegov vladar ponosan na njega. Isto je bilo kod majstora koji so radili katane i lokove i drugo japansko tradicionalno obrt... Sada imajo velike probleme jel samo jako malo starih ljudi zna kako se to radi... . Ako stavim za primer majstore za katane. Naravno, da treba bit katana takva da dobro reže, isto ko bonsai treba bit sličan drvu u prirodi. A zanjimivo, o katanah majstori govore ko o umjetnini... kažejo da je svaka drugačija, u končnom radu može se videti kakva so bila osjećaji majstora kad jo je radio i tako dalje... . Na kraju, ja mislim da bonsai treba bit čim više sličan drvu u prirodi jer to je njegov bit, isto ko katana treba rezati, jer je to njen bit. A bonsaj je estetski predmet za meditacijo ili dekorativo koji te treba podsjećati na drvo u prirodi a ne na neki bonsai od drugog majstora. Treba bit tvoja vizija drva u prirodi, treba kazati stvari koje tebe jako privuče, neznam, ili je to krošnja ili je to mrtvo drvo... . Japanske priporuke so nastale sa dobrim opazovanjem prirode... kak izrastaju grane sa debla, kak se gibaju, kak je nebari, kakva je silueta drva... . Isto trebamo mi gledati stabla ovdje, učiti sa njih. Možda bude ko kazao da je bonsai japanska umjetnost, i da onda treba izgledati tako ko su ga japanci oblikovali... onda ja slobodno kažem, da ne radim bonsai, ovaki ko su ga japanci radili, nego radim nešto slično, nisam još izmislio riječ, zamislim neko impresivno stablo u prirodi i onda radim minijaturo od njega...